KÄYTTÄYTYMINEN
Käyttäytymisen arviointi
Käyttäytymisen arviointi ei kohdistu oppilaan persoonaan, temperamenttiin eikä muihin henkilökohtaisiin ominaisuuksiin. Käyttäytyminen arvioidaan todistuksissa omana kokonaisuutena, eikä se vaikuta oppiaineesta saatavaan arvosanaan tai sanalliseen arvioon. Tärkeänä osana oppilaan itsearviointi ja arviointikeskustelut luokanopettajan / luokanvalvojan, oppilaan ja huoltajan kesken.
Arvosanojen kuvaus 5. - 9. lk
Käyttäytymisen arvioinnissa pyritään ottamaan huomioon oppilaan kehitysvaihe ja elämäntilanteet. Arvosanoina käytetään 4-10 joko numeraalisena (yläkoulu) tai sanallisena (alakoulu) ilmaisuna.

Lisää tietoa käyttäytymisen arvioinnista "Arvionti" -välilehdeltä sekä Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteista 2014. Voit lisäksi ladata arviointitaulukon "Materiaalit" -välilehdeltä.
Lähteet:
https://www.oph.fi/sites/default/files/documents/perusopetuksen_opetussuunnitelman_perusteet_2014.pdf