KÄYTTÄYTYMINEN

Käyttäytymisen arviointi

Käyttäytymisen arviointi ei kohdistu oppilaan persoonaan, temperamenttiin eikä muihin henkilökohtaisiin ominaisuuksiin. Käyttäytyminen arvioidaan todistuksissa omana kokonaisuutena, eikä se vaikuta oppiaineesta saatavaan arvosanaan tai sanalliseen arvioon. Tärkeänä osana oppilaan itsearviointi ja arviointikeskustelut luokanopettajan / luokanvalvojan, oppilaan ja huoltajan kesken.


Arvosanojen kuvaus 5. - 9. lk

Käyttäytymisen arvioinnissa pyritään ottamaan huomioon oppilaan kehitysvaihe ja elämäntilanteet. Arvosanoina käytetään 4-10 joko numeraalisena (yläkoulu) tai sanallisena (alakoulu) ilmaisuna.


Lisää tietoa käyttäytymisen arvioinnista "Arvionti" -välilehdeltä sekä Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteista 2014. Voit lisäksi ladata arviointitaulukon "Materiaalit" -välilehdeltä.

Lähteet:

https://www.oph.fi/sites/default/files/documents/perusopetuksen_opetussuunnitelman_perusteet_2014.pdf

© 2020 Liikunnan arviointiKaikki oikeudet pidätetään.
Luotu Webnodella
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita